Despre Academia de Business PROSPERA am aflat de la cea care, cu drag de Moldova, a adus această frumoasă idee acasă. Ne-a povestit mai multe atunci când a venit personal să ne aducă o invitație, gest pe care l-am apreciat. Ne-a întrebat, de fapt, anterior, la telefon, dacă nu cumva vrem să susținem ideile de afaceri ale unor copii frumoși și ingenioși. Ne-am aprins imediat. Cum să nu vrei să susții niște copii, întâi de toate?! Și ce copii! Cei care lasă telefoanele și calculatoarele și-și dedică weekend-ul în a învăța despre plan de afaceri, venit, profit, investiții, cheltuieli, public-țintă, etc.
Chintesența e alta, de fapt. Căci despre toate aceste noțiuni știe multe și nenea Google. Dar să vii în fața unui public de vreo 200 de oameni și să-ți susții cum se cuvine o idee, nu-i ușor nici pentru mulți dintre noi, adulții. Să analizezi, să argumentezi, sa lucrezi în echipă, să ai în preajmă semeni cu aceleași interese și valori – acesta-i farmecul indiscutabil al acestei școli.
Susținem! Ne-am spus la unison, iar duminică, 17 martie am fost cu o parte a echipei la Radisson Blu Hotel, locație în care s-a desfășurat frumosul eveniment. Am zis că trebuie să venim cu ceva ce să inspire micii antreprenori, de aceea l-am invitat și pe Maestru Patiser, care a servit copiii cu croasanți delicioși, căci după atâtea emoții li se făcuse foame de-a binelea. Dar nu despre mâncare e vorba, ci despre măiestrie, produs bun, aspect impecabil, ambalaj, obiecte brandate, materiale publicitare, așa încât cei ce au avut ochi de văzut și urechi de auzit au prins cu siguranță ideea despre cum aduci în fața publicului un produs. Nu că am fi ași la acest capitol, dar am trăit deja o experiență și e frumos s-o împărtășim cu alții.
Ora 11.00. Start concurs! 12 echipe și tot atâtea idei de afaceri bune și foarte bune: chipsuri din fructe, înghețată bio, marmeladă din fructe autohtone – am gustat de toate. Dar câți dintre voi au primit cadouri inutile? Ei, ca să vezi că ai putea în viitorul apropiat oferi un fruit box celor dragi. Un buchet de vitamine nu stică niciodată nimănui. Dar cum ți se pare ideea de a-ți deschide o companie ce ar oferi servicii de consiliere pentru oamenii în etate, antrenându-i în diferite activități capabile să lupte cu specificul vârstei. Dar despre servicii de analiză a pieței, în urma cărora ai ști exact dacă ideea ta de afacere va avea succes sau este una la care să renunți, ce zici?
Toți merită apreciați, încurajați și susținuți. Indiferent de premiile ce le-au câștigat, care de asemenea, vor fi investițe în dezvoltarea ideilor de afaceri, au câștigat admirația și respectul tuturor din sală. Bravo, copii!
Mulțumim, Rodica, pentru că ne-ai oferit șansa de a-i sprijini pe cei în mâinile cărora se află viitorul!